Leveringsvoorwaarden
Onze leveringsvoorwaarden zijn eveneens opgenomen in onze algemene voorwaarden onder Art. 5, Art. 6, Art. 7, Art. 9, Art. 10, Art. 11 en Art. 12
Art. 5 – Prijzen, betalen & leveren of afhalen.
Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeldt. De totale prijs bestaat uit de prijs van het product, mogelijk vermeerderd met de kosten verbonden aan de levering. De levering gebeurt steeds op kosten en risico van de koper. De betaling dient te geschieden via bancaire overschrijving met de mededelingen zoals vereist op de factuur, dan wel via het Mollie betalingsplatform op de website. Kaartgegevens worden nooit door de aanbieder bewaard en worden uitsluitend en tijdelijk gebruikt door het betaalplatform Mollie, die op een uiterst veilige manier als derde partij betalingen ontvangt en na goedkeuring doorstort naar de aanbieder. Eventuele kosten verbonden aan de betaling worden tijdens het afrekenproces vermeldt en zijn voor rekening van de koper.
Indien gekozen voor bancaire overschrijving dient deze betaling door de aanbieder te worden ontvangen binnen de 3 werkdagen na datum van bestelling. De aanbieder behoudt zich het recht voor om, na deze termijn, de bestelde goederen opnieuw aan te bieden. Tot op het ogenblik van de betaling blijven de verkochte producten exclusief eigendom van de aanbieder.
De aanbieder doet zijn uiterste best om alle bestellingen op tijd bij de koper te krijgen, oplevering zal dan ook steeds binnen een redelijke termijn van enkele werkdagen gebeuren, voor producten die uit voorraad leverbaar zijn. Bij producten op bestelling wordt de koper zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht van de geschatte levertermijn. In geval van overmacht, uitputting voorraad of andere uitzonderlijke omstandigheden neemt de aanbieder contact met de koper op en geven we de verschillende opties, met uiteraard ook de mogelijkheid om af te zien van uw bestelling, zonder kosten.
Art. 6 – Contractuele wanprestatie
Indien de koper of de aanbieder op een aan hem of haar toerekenbare manier zijn verplichtingen niet nakomt, zal een contractuele schadevergoeding verschuldigd zijn begroot op 10 % van de waarde van de aangekochte goederen, met een minimum van 25 euro, zelfs indien er een gedeeltelijke uitvoering van de overeenkomst werd gedaan. Tevens zal een rente verschuldigd zijn van 1% per maand tot wanneer de toerekenbare tekortkoming wordt rechtgezet. Worden in het bijzonder als toerekenbare tekortkomingen beschouwd: niet betaling van aangekochte producten, niet afhalen van producten binnen de gestelde termijn etc.
Art. 7 - Herroepingsrecht
De koper heeft bij aankoop van producten via de webshop de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende een periode van 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag waarop de koper of een door de koper aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit neemt. Tijdens de bedenktermijn zal de koper zorgvuldig omgaan met de producten en de verpakking. Hij zal de producten slechts in die mate uitpakken en inspecteren voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik wenst te maken zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en onbeschadigde verpakking aan de ondernemer retourneren. Voor het verstrijken van de herroepingstermijn stelt de koper de aanbieder op de hoogte van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
Daartoe kan de koper:
Gebruik maken van het modelformulier voor herroeping zoals bedoeld in artikel VI.49 van het Wetboek van Economisch Recht; Zijn verklaring op een ondubbelzinnige wijze bezorgen aan de aanbieder waarin hij duidelijk aangeeft de overeenkomst te herroepen (e-mail, per post, etc.). Onverwijld, maar in ieder geval binnen de 14 dagen na de dag waarop de koper zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan de ondernemer heeft meegedeeld, zendt de koper de goederen terug of overhandigt die aan de ondernemer, tenzij de ondernemer heeft aangeboden de goederen zelf af te halen. De termijn is in acht genomen wanneer de koper de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De terugzending zal geschieden in overleg met en zonder tegenbericht steeds op kosten van de koper. De terugbetaling van het volledige orderbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, geschiedt uiterlijk binnen de 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten, behoudens andersluidend bericht op dezelfde wijze als waarop de aankoopbetaling werd uitgevoerd.
Deze voorwaarden aangaande het herroepingsrecht gelden enkel voor bestelling die vanop afstand (bv. online via de webshop of, per e-mail of per telefoon werden geplaatst.
Art. 9 – Klachtenregeling
De koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te inspecteren. Klachten betreffende de levering worden enkel aanvaard indien deze worden geformuleerd binnen de 8 dagen na opleveringsdatum. Klachten betreffende de facturatie worden enkel aanvaard binnen de 8 dagen na datum van ontvangst van de factuur. Beide klachten dienen op een duidelijke wijze aan de ondernemer te worden bezorgd (aangetekende brief, mail met ontvangstbevestiging, …)
Klachten van de koper betreffende de condities of de kwaliteit van het product (bv. de wijn op zich of van de kurk) kunnen worden aanvaard indien het betreffende product aan de aanbieder wordt getoond en deze de klacht als gerechtvaardigd beschouwt. Enkel indien de klacht als gegrond wordt beschouwd zal de koper een gelijkaardig product ontvangen indien beschikbaar, indien niet meer beschikbaar wordt het product tegen teruggave vergoed.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken, door te mailen naar cave.pollers.e@proximus.be. Indien na een klacht niet tot een overeenkomst gekomen wordt kunnen deze klachten aangaande de werking van de webshop en de eraan verbonden voorwaarden ook steeds worden voorgelegd aan: De Belgische Consumentenombudsdienst (www.consumentenombudsdienst.be) of het Europese Online Dispute Resolution-Platform (ec.europa.eu/odr)
Art. 10 – Toepasselijk recht en geschillenregeling
Ieder geschil naar aanleiding van de uitvoering of interpretatie van de onder gelding van deze voorwaarden gesloten overeenkomst zal kunnen voorgelegd worden aan de in artikel 9 toegelichte ombudsdiensten. De overeenkomst wordt uitsluitend beheerst door de regels van het Belgische recht en de rechtbanken van de zetel van de ondernemer zijn exclusief bevoegd om geschillen te behartigen.
Art. 11 - Eigendomsrecht van marketing materialen
De geplaatste content is eigendom, hetzij tijdelijk of permanent, van de aanbieder en/of zijn derde partijen waar een samenwerking mee is en mag niet gekopieerd worden zonder schriftelijk akkoord.
Art. 12 – Wijziging van deze voorwaarden
De aanbieder heeft het recht om deze voorwaarden te wijzigen, op elk moment, om conform de wetgeving te werken. Door deze website te bezoeken verklaard de koper akkoord te gaan met de meest recente voorwaarden.
Wij verkopen geen alcoholische dranken aan jongeren onder de 18 jaar!
Bij twijfel hebben wij het recht uw leeftijd te controleren bij levering!